Акнето при възрастни: причини, грижа и превенция

Причини за акнето при възрастни

Хормонални колебания. Подобно на тийн акнето и при възрастните то може да бъде причинено от промени в нивата на хормоните. Ето защо акнето при възрастните е по-често срещано при жените, отколкото при мъжете, тъй като жените имат хормонални колебания през целия си месечен цикъл, преди или след употреба на противозачатъчни или поради бременност или менопауза.

Стрес. Доказано е, че стресът е причина за акнето при възрастните. Стресът увеличава производството на андрогенни хормони и кортизол, понякога наричан „стресов хормон“. Този приток на андрогени и кортизол може да увеличи производството на себум и възпаление, което може да доведе до акне.

Фамилност. Много хора са генетично предразположени да развият акне. Ако имате семейна анамнеза за тежко акне, е добре да се консултирате с дерматолог, за да обсъдите възможностите за превенция и лечение.

Неправилни продукти за грижа за кожата. В някои случаи продуктите за грижа за кожата, които мъжете и жените използват за предотвратяване или контрол на акнето, могат да допринесат за неговото развитие. Препарати за почистване на лице, овлажнители или други продукти, които съдържат сурови съставки, могат да доведат до дразнене и запушени пори. Ако акнето не отшумява, може би е добре да преоцените вашата грижа за кожата, за да сте сигурни, че използвате леки, но ефективни продукти.

Лечение и профилактика

Акнето за възрастни може да бъде трудно да се предскаже или да се контролира, но като следвате няколко прости съвета и имате правилни навици за грижа за кожата за кожата, предразположена към акне, може да помогне да минимизирате симптомите и да поддържате здрава и чиста кожа.

Управление на стреса. Хроничният стрес може да причини стрес на кожата ви, който е един от ключовите виновници за акнето при възрастни. Намирането на начини за управление на нивата на стрес, като практикуване на йога, спорт и повече време сред природата, може да помогне за подобряване на състоянието на кожата.

Хидратиране. Това е често срещано погрешно схващане, че овлажняването на кожата ще доведе до акне. Когато кожата стане прекалено суха, тялото реагира, като произвежда излишен себум, което може да доведе до повече акне.

Използвайте некомедогенни продукти за грижа за кожата. В допълнение към намирането на подходящия овлажнител, вие също се нуждаете и от други продукти за грижа за кожата, които не са комедогенни, което означава, че те няма да запушат порите. При избора на крем против бръчки също търсете некомедогенна формула, която съдържа хиалуронова киселина с висока молекулна маса, витамин С и смес от аминокиселини, те спомагат за изглаждане на линиите и бръчките без да влошават  акнето.

Изпробвайте ретиноид с алфа хидрокси киселини. Когато се комбинират, тези две съставки могат да спомогнат за подобряване на външния вид на тонуса и структурата на кожата, като същевременно помагат да се изтрият фините линии, бръчките и обезцветяването. Ретиноидите могат да намалят акнето, като предотвратяват запушените пори.

Ако се борите с акнето, със сигурност не сте сами. Това общо състояние на кожата може да засегне мъжете и жените от всяка възраст и дори тези, които не са имали акне като тийнейджъри, могат да развият акне като възрастни. Важно е да знаете, че изборът на подходящи продукти за грижа за кожата, обръщане на внимание на причинителите и търсене на професионални съвети, когато е необходимо, могат да окажат огромно въздействие върху цялостния външен вид на кожата ви.