Какво ДА правим и какво да НЕ правим, ако имаме акне?

25.03-acne

Д-р Катя Паскова съветва да следвате няколко правила за подобряване на състоянието на вашата кожа. Ето кои са те:

Да:

1.  ПОДЪРЖАЙТЕ КОЖАТА ЧИСТА. Важно е да измивате излишното омазняване и мръсотия от лицето си два пъти на ден с подходящ продукт.

2. ОВЛАЖНЯВАЙТЕ КОЖАТА. Важно е да нанасяте крем, чиято формула е лека и не запушва порите. Такъв, който е за мазна и склонна към акне кожа.

3. ЕКСФОЛИРАЙТЕ КОЖАТА. Премахвайте мъртвите клетки и мърсотия, които запушват порите. Добре е да се консултирате с дерматолог, който да ви предложи подходящ и щадящ кожата екфолиант, за да може добре да я почистите в домашни условия.

4. ПРЕДПАЗВАЙТЕ КОЖАТА ПРЕЗ ДЕНЯ. Нанасяйте широкоспектърен, защитен крем всеки ден. Най-добре е да го нанасяте 30 минути преди излагане на слънце.

5. ПРИЛАГАЙТЕ ПОДХОДЯЩО ЛЕЧЕНИЕ. Посещавайте редовно само специализирани дерматологични клиники, където ще се погрижат и почистят проблемната кожа и ще ви предложат професионални, предпазващи продукти.

НЕ:

1.  ИЗМИВАНЕ. Използването на силен сапун в комбинация с топла вода, може да доведе до възпаление. Също така е препоръчително да избягвате грубото почистване, както и използването на кърпа или друг вид помощни средства, коитто само разнасят бактерии.

2.  РЪЦЕТЕ ДОЛУ! Пипането на лицето и изтискването на пъпките, само разпространява бактерии и може да доведе до по-нататъшна инфекция и белези.

3.  НЕ СЕ ГЛЕЗЕТЕ СЪС СЛАДКО! Дори и шоколадът да не предизвиква появата на пъпки, най-добре е да се избягва, както и всичко сладко и junk foods. Препоръчително е да минете на дневна диета, богата на пресни плодове и зеленчуци.

4.  НЕ НА СТРЕСА И БЕЗПОКОЙСТВОТО! Избягвайте стреса, известно е, че може да доведе до влошаване на състоянието и забавяне на оздравителния процес.

5. НЕ ОЧАКВАЙТЕ ЧУДЕСА ПРЕЗ НОЩТА. Важно е грижата за кожата да стане рутина. Също да дадете време на кожата, за да видите резултата. Не се отказвайте от лечението, след като не виждате светкавични резултати през първите няколко дни.

За отстраняването на белези от акне,  лечение на възпалено акне и други кожни проблеми е желателно да се консултирате с опитен дерматолог. Не предприемайте самолечение, то може да доведе до влошаване на състоянието ви и до появата на белези. Постоянната и правилна грижа за кожата може да предотврати много проблеми.

За допълнителна информация и записване на час тел.: 0884 94 95 81 и 02 / 962 25 33(44)