Лазерен ресърфисинг срещу белези от акне

i1027Акнето е заболяване, което противно на всеобщото схващане, засяга както младежите, така и възрастни индивиди, особено от женски пол. Основният субстрат, обхванат от заболяването, са мастните жлези. Те винаги са свързани с космен фоликул, образувайки пило-себацейна единица. Именно отвърстието на тази единица се запушва, което води до прекомерно събиране на секрета на жлезите в него. Това стимулира размножаването на бактериите и разгръща пълната картина на възпаление в кожата. И като всяко възпаление, то завършва с образуване на белези.

При акнето се наблюдават няколко вида белези. Те имат различен външен вид и структурни нарушения.  Според това дали са над нивото или под нивото на кожата, белезите биват атрофични и хипертрофични.  Атрофичните белези биват 3 основни типа:

1. Удар с пикел/ ice-pick – тесни, < 2 мм, рязко ограничени, които достигат дермата, а понякога и по-дълбоко разположената хиподерма. Те са по-широки на повърхността и се стесняват в дълбочина;

2. Хълмисти rolling – те са по-плитки и широки (4-5 мм) и създават неравен, вълнист вид на кожата;

3. Boxcar – по-широки от първия тип, като не се стесняват; кръгли или овални, рязко ограничени; могат да са повърхностни или дълбоки.

Иновативната лазерна процедура за лечение на най- често срещаните при акне хлътнали (атрофични) белези се казва неаблативен  фракциониран  ресърфисинг.  В нашата клиника той се извършва с най- добрия апарат за целта – ResurFX  лазерна глава на М22 апарат от фирма Lumenis.  Това е високотехнологичен лазер с дължина на вълната 1565 nm, която действа в дълбочина на кожата без да наранява повърхностния й слой

ResurFX има отлична ефективност в лечението на атрофични белези от акне. Тя се постига, чрез загряване на дермалния колаген, който стои зад „придръпването” на белезите под нивото на кожата. Именно тези миниатюрни сраствания трябва да бъдат елиминирани, за да може кожата да възстанови нормалния си релеф. Голямото предимство на ResurFX пред останалите технологии е много краткият възстановителен период – в рамките на 1-2 дни, в които се наблюдава лек оток и зачервяване на кожата.  Болезнеността е малка в сравнение с другите лазерни методи. Рискът от странични ефекти е минимален.