Бъди в безопасност под слънцето!

beach-885109_1920UV слънчевата радиация се класифицира от Световната здравна организация като канцероген от 1ва група и е водещата причина за рак на кожата в световен мащаб.

В Европа има най-малко 14,5 милиона души работещи  на открито или които прекарват около 75% от времето си навън. Те обикновено не са наясно, че са два пъти по-склонни да получат немеланомен рак на кожата (NMSC), слънчева алергия и редица други дерматологични заболявания в резултат на това. В Германия през последните две години дерматолозите са регистрирали 16 000 случая на рак на кожата, индуциран от UV радиация. Годишните стойности ще се увеличат допълнително през следващите десетилетия поради демографските промени. Според експертни проучвания около 20% от живеещите в Европа и САЩ проявяват различни форми на слънчеви алергии, като по-често засегнати са жените. Срещат се по-често във възрастта между 20-40 години и веднъж появили се обикновено напомнят за себе си всяка пролет и лято в продължение на няколко години.

Потенциалните икономически ползи от превенцията на рака на кожата и други дерматологични заболяания са големи и включват не само намаляване на разходите, но и повишаване на качеството на живот, производителността на труда, функционалните възможности и здравето.

Най- сигурният начин да предотвратите кожно заболяване е профилактичният преглед при Вашия дерматолог.

Редица дерматологични заболявания се профилактират или лекуват успешно  благодарение на познатия и утвърден отдавна метод, наречен фототерапия. Този метод е въведен в дерматологичната практика в началото на миналия век. Той е лесен за приложение и действието му се базира на влиянието, което определени спектри от UV лъчение оказва върху кожата. В зависимост от дължината на вълната, UV лъчите се делят на 3 групи: UV А (320-400 nm), UV В (280-320 nm) и UV С (190-280 nm). За целите на фототерапията се ползват UV А и UV В лъчите. UV лъчите действат в много направления и често фототерапията е първи метод на избор в лечението на различни заболявания, тъй като е лесен, ефективен и нерядко по-безопасен от медикаментозното лечение.

Клиника „Дерма Вита” е оборудвана с една от най-съвременните кабини за фототерапия.

Не отлагайте, погрижете се за Вашето здраве!

Запишете си час при дерматолог още сега на тел. 02/ 962 25 33(44) и 0884 94 95 81

*текстът е адаптиран от Европейската академия по дерматология и венерология (EADV)