Розацеята през лятото

shutterstock_200242514-Custom-e1438110815610

Розацеята е хронично кожно заболяване, което причинява зачервяване на кожата  на лицето, най-често в областта на бузите, носа и брадичката. В основата му стои възпалението на подлежащите тъкани (включително кръвоносните съдове), което в ранните стадии на заболяването може да се проявява само с т. нар „флъшове“ – пристъпно зачервяване на лицето при промяна на околната температура или при приема на определени храни и напитки. С течение на времето заболяването прогресира, формират се разширени капиляри, единични или под формата на фини мрежички, които остават за постоянно по кожата на лицето.

В 10 % от случаите розацеята може да предизвика акнеподобен обрив с гнойни пъпки, а при 1% –  появата на очни проблеми като сухота, сърбеж, усещане за парене или зачервяване на конюнктивата и клепачите.

Един от основните обострящи фактори за розацеята е UV светлината. Лятото е вече тук и грижата за кожата е задължителна. Прилагането на подходящи, недразнещи продукти и слънцезащитен крем със SPF 30 или по-висока защита е наложителен.

Страдащите от розацея пациенти трябва да се консултират със своя лекар, за да гарантират, че рутинната грижа за кожата е съвместима с розацеята. Нежната рутинна грижа може да помогне за контрола на розацеята. Препоръчва се лицето да се почиства с мек и неабразивен почистващ препарат, след това да се изплакне с хладка вода и да се подсуши с дебела памучна кърпа. Не използвайте груба кърпа и никога не търкайте силно лицето си.

Лечението на розацеята е дълъг процес, който изисква много търпение от страна на пациента. Освен удачна козметична грижа, в по-тежките случаи е необходима употребата на различни медикаменти под формата на крем или таблети, назначени от лекар дерматолог.

Лечението с лазерни процедури дава добри резултати, както срещу единични разширени капиляри, множествени капиляри, формиращи мрежовидни структури, така и срещу дифузното зачервяване на лицето. Важно е пациентите да знаят, че не трябва да са се излагали интензивно на слънце поне един месец преди процедурата, както и в хода на целия терапевтичен курс. Необходимо изискване е да няма тен на кожата на лицето. Това прави лечението неподходящо за летния сезон, затова консултацията с дерматолог за подобряване на кожата страдаща от розацея през лятото е задължителна.

Подходящи процедури при розацея през лятото.

Макар и да не може да се възползвате от лазерните процедури през лятото, може да подобрите състоянието си с други терапии.  Такава е терапията със светлина.  LED легло Chromosapce е генератор на LED светлина с 5 активни цвята (дължини на вълната). На всяка дължина на вълната съответства определен активен цвят, който има специфично въздействие върху клетките. LED светлината не причинява фотоувреда и е подходяща за всички фототипове и сезони. Chromospace повлиява розацея и още: стрии, акне, изгаряния, екземи, целулит, белези, херпеси, алергични ринити и др.

Използването на подходяща козметика за кожа страдаща от розацея значително ще подобри състоянието ѝ. Консултирайте се с дерматолог, за да ви назначи правилната грижа и лечение.